H AXON Αεροπορική Α.Ε. [Κωδικοι XN / AXO] ιδρυθηκε στις 18 Μαρτιου του 1999 και ηταν θυγατρικη της AXON Holdings Inc. Η εταιρεια ξεκινησε τις πτησεις με 2 Βoeing B737-7K9, μισθωμενα απο την Bavaria. Τα αεροσκαφη ηρθαν στις 07.06.1999 (SX-BLT) και 11.06.1999 (SX-BLU), ενω ηταν τα πρωτα Β737-700 που νηολογηθηκαν ποτε στην Ελλαδα. Η πρωτη πτηση εγινε στις 26.06.1999. Την συμβολαιο για την συντηρηση των αεροσκαφων η εταιρεια το εκλεισε το καλοκαιρι με την Sabena Technics και ηταν διαρκειας 5 ετων και συμπεριελαμβανε μεταξυ αλλων συντηρηση κινητηρων, βασικη συντηρηση αεροσκαφων και εξαρτηματων, μηχανολογικες εργασιες και διαχειριση του στοκ ανταλλακτικων για την εταιρεια. Το καλοκαιρι του 1999 εδωσε 3 σταθερες παραγγελειες για Β717 απευθειας στην Boeing, και σκοπευε να μισθωσει αλλα 2 του ιδιου τυπου απο την Pembroke Capital, ενω στα αρχικα σχεδια περιλαμβανονταν και σκεψεις για το μεγαλωμα του στολου κατα 3 ακομη Β737-700, επισης με απευθειας παραγγελειες στην Boeing.
Την ανοιξη του 2000 η Axon εκδηλωσε ενδιαφερον εξαγορας της Olympic Airways, ταυτοχρονα με αλλες 2 μη ελληνικες εταιρειες. Τον Σεπτεμβριο του 2000 η εταιρεια δινει παραγγελιες για 4 Embraer ERJ-145 + 2 option, ενω τον επομενο μηνα αλλαζει και μετατρεπεται σε 4 αεροσκαφη, 3 σε αμεση παραδοση και ενα στα τελη του 2001. Τον Μαρτιο του 2001 παραλαμβανει ενα B737-42C (SX-BLM) και τον Απριλιο ενα B737-4Y0 (SX-BLN) και με αυτα αρχιζει να κανει και ναυλωμενες (charter) πτησεις. Στις 5 Ιουνιου παρελαβε 2 ΕRJ-145LU (SX-BLO και SX-BLP) ενω το τριτο (SX-BLR) ενα μηνα αργοτερα. Στις 07.09.2001 μισθωσε για ενα μηνα περιπου ενα Airbus A300B4-103 (V5-TTT). Ενα B737-42C (PH-BPF) ηταν να παραδωθει αρχες Δεκεμβριου 2001, κατι που δεν εγινε ποτε, ενω το αεροσκαφος ειχε παρει τα χρωματα της εταιρειας, διατηροντας ακομα το ολλανδικο νηολογιο του.
Τον Αυγουστο του 2001 εφτασε μια ανασα απο την αποκτηση της Ολυμπιακης, μιας και ειχε συμφωνηθει αναμεσα στην εταιρεια και στο Δημοσιο η υπογραφη ενος MoU (Memorandum of Understanding) για τον επομενο μηνα, παρα το γεγονος οτι η εταιρεια δηλωνε οτι χρειαζεται 3 μηνες περιπου μεχρι να συμφωνηθουν οι λεπτομεριες, κυριως αυτες που αφορουσαν τα εργασιακα θεματα της Ολυμπιακης. Στις 16.11.2001 σταματανε ομως οι συνομιλιες με το Δημοσιο επισημα, διοτι η Axon χρωστουσε 1,3 εκ$ για υπηρεσιες εδαφους στην Ολυμπιακη, συμφωνα με ανακοινωση του Υπουργειου Μεταφορων. Στις 30 Νοεμβριου 2001, η εταιρεια ανακοινωνει οτι σταματα καθε πτητικο εργο αμεσα, επικαλουμενη την νεα κατασταση πραγματων μετα την 9η Σεπτεμβριου, η οποια ηταν η αιτια για την οικονομικη δυσπραγια της εταιρειας. Την επομενη κιολας μερα το πρωτο αεροσκαφος (SX-BLT) ειχε φτασει για αποθηκευση στις Βρυξελλες. Βεβαια, μετα τις 2 ημερομηνιες του Νοεμβριου λεχθηκαν πολλα περι συνομοσιων κατα της Axon μιας και στην πραγματικοτητα (βασει πληροφοριων εκ των εσω) η εταιρεια δεν χρωστουσε, αλλα και απειλων απο „αγνωστες πηγες“ για τη σωματικη ακεραιοτητα υψηλα ισταμενων προσωπων της εταιρειας, αλλα λογω του οτι ποτε δεν αποδειχθηκε κατι, θεωρουνται αβασιμες οι πληροφοριες αυτες και ανηκουν στην σφαιρα της φημολογιας.
Η Axon εξυπηρετουσε απο τη βαση της στην Αθηνα, (και για τις ναυλωμενες απο Ηρακλειο και Ροδο) προορισμους εξωτερικου κυριως προς Βρυξελλες, Ρωμη, Παρισι, Μοναχο, Μαντσεστερ (με τα Boeing) ενω με τα Embraer εσωτερικου, προς Ηρακλειο, Θεσσαλονικη, Χανια, Καρπαθο, Σαμο, Σαντορινη, Ροδο και Μυκονο.
Τα ακολουθα αεροσκαφη πεταξαν με την AXON Airlines:
- 5V-TTT AIRBUS A300B4-103 short term lease
- PH-BPF BOEING 737-42C NTU
- SX-BLM BOEING 737-42C
- SX-BLN BOEING 737-4Y0
- SX-BLO EMBRAER RJ-145LU
- SX-BLP EMBRAER RJ-145LU
- SX-BLR EMBRAER RJ-145LU
- SX-BLT BOEING 737-7K9
- SX-BLU BOEING 737-7K9
Εαν καποιος αναγνωστης εχει επιπλεον, ή διορθωτικες πληροφοριες, παρακαλειται να επικοινωνησει μαζι μου! Ευχαριστω!
-UPDATE-
thx Παν για τη βοηθεια!!