Μπορεί η Ολυμπιακή να πέρασε στα χέρια του ομίλου MIG, ωστόσο τα «απομεινάρια» της εταιρείας που ούτως ή άλλως αποτελούσαν βαρίδια για το Ελληνικό Δημόσιο, συνεχίζουν να χρεώνουν τους Έλληνες φορολογουμένους.
Οι πιλότοι της εταιρείας που διαδραμάτισαν ρόλο τροχοπέδης σε διάφορα σημεία της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης έλαβαν «γη και ύδωρ» προκειμένου ο όμιλος της Ο.Α. να οδηγηθεί σε εκκαθάριση εν λειτουργία εντός των προβλεπόμενων χρονοδιαγραμμάτων. Ωστόσο ακόμη και την τελευταία στιγμή πριν την έναρξη λειτουργίας της νέας εταιρείας και λίγες μόλις ημέρες πριν από τις εκλογές συνεχίζουν να διεκδικούν και ενδεχομένως να λαμβάνουν σκανδαλώδη προνόμια όπως το δικαίωμα να εργάζονται στον ιδιωτικό τομέα, ενώ η θέση στο δημόσιο τους περιμένει...
Σύμφωνα με πηγές που πρόσκεινται σε συνδικαλιστικούς κύκλους, η συγκεκριμένη ρύθμιση θα περιλαμβάνεται στην Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που εκτός απροόπτου θα υπογραφεί σήμερα από τον πρόεδρο της Δημοκρατίας (ενώ θα πρέπει να κατατεθεί στη νέα Βουλή εντός 40 ημερών από τη συγκρότησή της). Την βεβαιότητά τους για την θετική (για τους πιλότους) έκβαση του θέματος, εξέφραζαν μέχρι αργά χθες το βράδυ οι ίδιες πηγές. Ωστόσο το θέμα έχει προκαλέσει αντιδράσεις σε στελέχη εντός του κυβερνώντος κόμματος αλλά αν δεν αλλάξει κάτι την τελευταία στιγμή στο τέλος της ημέρας η ρύθμιση θα γεγονός.
Οι πιλότοι της εταιρείας που διαδραμάτισαν ρόλο τροχοπέδης σε διάφορα σημεία της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης έλαβαν «γη και ύδωρ» προκειμένου ο όμιλος της Ο.Α. να οδηγηθεί σε εκκαθάριση εν λειτουργία εντός των προβλεπόμενων χρονοδιαγραμμάτων. Ωστόσο ακόμη και την τελευταία στιγμή πριν την έναρξη λειτουργίας της νέας εταιρείας και λίγες μόλις ημέρες πριν από τις εκλογές συνεχίζουν να διεκδικούν και ενδεχομένως να λαμβάνουν σκανδαλώδη προνόμια όπως το δικαίωμα να εργάζονται στον ιδιωτικό τομέα, ενώ η θέση στο δημόσιο τους περιμένει...
Σύμφωνα με πηγές που πρόσκεινται σε συνδικαλιστικούς κύκλους, η συγκεκριμένη ρύθμιση θα περιλαμβάνεται στην Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που εκτός απροόπτου θα υπογραφεί σήμερα από τον πρόεδρο της Δημοκρατίας (ενώ θα πρέπει να κατατεθεί στη νέα Βουλή εντός 40 ημερών από τη συγκρότησή της). Την βεβαιότητά τους για την θετική (για τους πιλότους) έκβαση του θέματος, εξέφραζαν μέχρι αργά χθες το βράδυ οι ίδιες πηγές. Ωστόσο το θέμα έχει προκαλέσει αντιδράσεις σε στελέχη εντός του κυβερνώντος κόμματος αλλά αν δεν αλλάξει κάτι την τελευταία στιγμή στο τέλος της ημέρας η ρύθμιση θα γεγονός.
Οι σκληροτράχηλοι συνδικαλιστές του ιδιαίτερα ζημιογόνου αερομεταφορέα, έχουν να επιδείξουν δεκάδες κερδισμένες μάχες στο συνδικαλιστικό στίβο. Η εξασφάλιση της σύμφωνης γνώμης τους για τις εξελίξεις που δρομολογήθηκαν αμέσως μετά την εκδήλωση ενδιαφέροντος από τον Ανδρέα Βγενόπουλο, ήταν η τελευταία μεγάλη τους μάχη που έπρεπε να κερδηθεί οπωσδήποτε και με τις λιγότερες δυνατές απώλειες.
Έτσι και εμπρός στο ενδεχόμενο να «κολλήσει» η διαδικασία, η Κυβέρνηση «χρύσωσε» τους 460 πιλότους της Ο.Α., δίνοντάς τους μάλιστα και τέσσερις επιλογές, ώστε να βρεθεί η κατάλληλη για τον καθέναν.
Συνοπτικά οι επιλογές των πιλότων έχουν ως εξής:
Α. Συνταξιοδότηση. Οι έχοντες άνω των 7.500 ενσήμων, ήτοι περίπου 19 χρόνια απασχόλησης, έχουν το δικαίωμα για 6 χρόνια να λάβουν το 75% των καθαρών αποδοχών τους και μετέπειτα να συνταξιοδοτηθούν.
Β. Όσοι επιθυμούν για 4 χρόνια μπορούν να λάβουν το 72% των τελευταίων καθαρών αποδοχών τους (με ασφάλιση στο ΙΚΑ), αλλά με προϋπόθεση την «κράτηση» του πτυχίου τους.
Γ. Μεταφορά στη νέα εταιρεία, την Olympic Air κατόπιν συμφωνίας με τον νέο μέτοχο
Δ. Μεταφορά στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, στην οποία θα λάβουν το 90% των τακτικών αποδοχών τους. Η μεταφορά στην ΥΠΑ ισοδυναμεί στην πραγματικότητα με μείωση του πραγματικού τους μισθού κατά 20% περίπου, καθώς στην ΟΑ φορολογούνταν αυτοτελώς κατά 15%.
Προκειμένου να γίνει κατανοητό το ύψος των αποδοχών τους και χωρίς τα ποσά που αναφέρονται να είναι δεσμευτικά για όλους, ο εργαζόμενος με το βαθμό του Κυβερνήτη ελάμβανε κατά μέσο όρο 5-8 χιλ ευρώ μηνιαίως (καθαρές αποδοχές) και ο εργαζόμενος με το βαθμό του συγκυβερνήτη κατά μέσο όρο 3-4,5 χιλ ευρώ.
Με δεδομένο ότι η ΥΠΑ κάλυπτε ούτως η άλλως της ανάγκες της και καθώς διαθέτει μόνον 2 αεροσκάφη, είναι κατανοητό ότι οι πιλότοι θα προσλαμβανόταν στην Υπηρεσία χωρίς ουσιαστικό αντικείμενο και ή θα πρέπει να πετούν εκ περιτροπής (μαζί με τους ήδη 14 πιλότους της ΥΠΑ) τα δύο αεροσκάφη είτε να γίνουν επιθεωρητές και εκπαιδευτές.
Επιπλέον των προαναφερθέντων προνομίων, και σύμφωνα με πηγές που πρόσκεινται στο συνδικαλιστικό κίνημα των πιλότων, η Κυβέρνηση μέσω της πράξης νομοθετικού περιεχομένου, δίνει τη δυνατότητα σε όλους τους πιλότους που θα απασχολούνται μετά τη μετάταξη στην ΥΠΑ να δουλεύουν, άνευ αποδοχών, σε άλλη ιδιωτική εταιρεία. Μοναδική προϋπόθεση είναι η διάρκεια της έτερης απασχόλησης να μην είναι μικρότερη από έναν χρόνο. Μετά το πέρας της περιόδου απασχόλησής τους στον ιδιωτικό τομέα, οι πιλότοι έχουν το δικαίωμα να επιστρέψουν στην ΥΠΑ με τους ίδιους ακριβώς όρους.
πηγη: capital.gr