
Και αυτό διότι, σύμφωνα με την ΙΑΤΑ η οποία συνενώνει 230 αεροπορικές εταιρείες, δηλαδή το 93% του όγκου των διεθνών αερομεταφορών, οι αεροπορικές εταιρείες για ολόκληρο το 2009 θα ζημιωθούν από κοινού συνολικώς με περισσότερα κι από 11 δισεκατομμύρια δολάρια.
Η ΙΑΤΑ, τον Ιούνιο στάθμιζε αυτή τη ζημιά στα εννέα δισεκατομμύρια δολάρια. Τώρα όμως, ο Τζιοβάνι Μπιζινιάνι, ο γενικός διευθυντής της IATA, παραδέχεται ότι η φετινή συνολική ζημιά θα είναι ανωτέρα της αρχικώς εκτιμηθείσας. Και αυτό το αποδίδει στην ανατίμηση της κηροζίνης.
Η ΙΑΤΑ, τον Ιούνιο στάθμιζε αυτή τη ζημιά στα εννέα δισεκατομμύρια δολάρια. Τώρα όμως, ο Τζιοβάνι Μπιζινιάνι, ο γενικός διευθυντής της IATA, παραδέχεται ότι η φετινή συνολική ζημιά θα είναι ανωτέρα της αρχικώς εκτιμηθείσας. Και αυτό το αποδίδει στην ανατίμηση της κηροζίνης.
Η IATA έκανε τους υπολογισμούς της στην αρχή του έτους με 56 δολάρια το βαρέλι, όταν η μεσοσταθμική τιμή του εν μέσω κερδοσκοπίας στην αγορά των καυσίμων διαμορφώθηκε το θέρος άνω των 60 δολαρίων το βαρέλι (των 158 λίτρων πετρελαίου, από το οποίο παράγεται η κηροζίνη). Ωστόσο οι ιθύνοντες της IATA σχολίασαν ότι προβλέπουν πως το 2010 η μεν μεταφορά εμπορευμάτων δι'αέρος θα αυξηθεί, συγκριτικά με φέτος, σε ποσοστό περίπου 5%, η δε επιβατική κίνηση από την πλευρά της κατά 3,5% περίπου, εκφράζοντας αισιοδοξία ότι παρά τις φετινές μεγάλες ζημιές για τα μέλη της ΙΑΤΑ, "το 2010 θα είναι σαφώς καλύτερο γι αυτά".
πηγη: hellenicbusiness.gr