H Gee Bee Αir [Κωδικοι - / GEB] ιδρυθηκε το 2002, την δε αδεια εκμεταλλευσης (AOC) την ελαβε στις 19.12.2002. Μανατζερ της εταιρειας ηταν ο κ. Καραμπατης, πρωην στελεχος της Venus Airlines. Εκτελουσε ναυλωμενες πτησεις, ενω ειχε δηλωσει οτι στα μελλοντικα της πλανα θα ξεκινουσε και προγραμματισμενες, ενω θα ενετασσε στον στολο της εως και 4 αεροσκαφη medium range με κυριο υποψηφιο το MD-87. Την εταιρεια την καλυπτε ενα πεπλο μυστηριου σε οτι αφορα τον στολο της: Τι τυπους θα χρησιμοποιησει, ποσα αεροσκαφη θα χρησιμοποιησει και πρωτα απολα, ποτε θα ξεκινησει τις πτησεις τις. Το πρωτο αεροσκαφος της εφτασε το 2ο δεκαημερο του Μαιου 2003, ενα Fokker 50 (SX-BTI). Αυτο, καθως και αλλα 2 ειχαν μισθωθει απο την Pembroke Capital. Οι πρωτες πτησεις φερονται να εγιναν αρχες Ιουνιου, με κυριο προορισμο τη Ροδο, Σαντορινη. Καποιες πτησεις εγιναν και προς Palma de Mallorca, εννοειται με αυτο το αεροσκαφος! Τα αλλα δυο Fokker 50 (PH-ZDI και PH-ZDH) δεν παραδωθηκαν ποτε. Τον Σεπτεμβριο συμφωνα με πληροφοριες ειχε μισθωσει με τη μορφη wet lease το αεροσκαφος στην ιταλικη Easy Islands και εκτελουσε καθημερινες πτησεις με βαση το Παλερμο. Τον Οκτωβριο του 2003 η εταιρεια καθηλωσε το ενα και μοναδικο εν λειτουργια αεροσκαφος, εχοντας το κατοπιν αρκετες εβδομαδες στο αεροδρομιο Ελ. Βενιζελος σταθμευμενο. Τα αλλα 2 ηδη ειχαν παρει την αγουσα εκεινη την εποχη και ετοιμαζονταν στο Αμστερναμ για τους επομενους χρηστες τους, οντας μη εχοντας αφησει ποτε την ολλανδικη πρωτευουσα. Το SX-BTI τα ακολουθησε λιγο αργοτερα. Τελη του 2003 ακουγεται οτι η εταιρεια προκειται να μισθωσει jet αεροσκαφη και να αρχισει τις πτησεις απο την ανοιξη του 2004. Τελικα και ενω μεσω καλοκαιριου γινεται το μπαμ και η εταιρεια ανακοινωνει την μισθωση εως 5 Lockheed L1011 Tristar. Το πρωτο (SX-CVA cn 193H-1246) πηρε το ελληνικο νηολογιο στις 22.07.2004. Το αεροσκαφος (οπως και κανενα αλλο απο αυτα που «παρηγγειλε» η εταιρεια) δεν πεταξε ποτε για αυτην. Στις 17.12.2004 εφτασε ομως στη Θεσσαλονικη οπου και παρεμεινε τελικα αποθηκευμενο, παρα το οτι η GeeBee Air ειχε δηλωσει οτι θα το χρησιμοποιησει η Greece Airways, κατι που επισης δεν εγινε (οπως και τα υπολοιπα). Αφησε το «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» τον Σεπτεμβριο του 2005. Το SX-CVB cn 293B-1239 πηρε το ελληνικο νηολογιο επισης στις 22.07.2004 και εφτασε στο Ηρακλειο στις 20.12.2004, προοριζονταν επισης για την Greece Airways, για την οποια δεν εκανε ποτε μια πτηση, οπως βεβαιως ουτε και για την Gee Bee Air. Το τριτο, με νηολογιο SX-CVD, cn 193N-1236 ειχε τις ιδιες ημερομηνιες και τυχη με το SX-CVB. Το SX-CVE, cn 193N-1198, ενα LOCKHEED L-1011 TRISTAR 200F εφτασε στην Καβαλα το Νοεμβριο του 2004, η εταιρεια το ειχε μισθωσει με τη μορφη wet leasing απο την κυρπιακη Freedom Air. Ενω ειχε δωθει το νηολογιο του, ποτε δεν το πηρε επισημα και ετσι εμεινε με το νηολογιο απο τον προηγουμενο χρηστη (N102CK – KITTY HAWK). Το αεροσκαφος βρισκεται ακομα στο αεροδρομιο της Καβαλας. Το πεμπτο, (SX-CVF, cn 293B-1243) παραγγελθηκε τον Ιανουαριο του 2005, αλλα ποτε δεν πηρε το ελληνικο του νηολογιο. Αυτες ηταν και οι τελευταιες γνωστες κινησεις της εταιρειας. Μεχρι την 21.04.2006 οταν προσγειωθηκε στο αεροδρομιο της Γενευης, ενα Gulfstream G-II με νηολογιο SX-BTX και στο μπλε καθετο σταθερο εγραφε Gee Bee με τη γνωστη γραμματοσειρα της εταιρειας. Περα απο την υπαρξη του αεροσκαφους, τιποτε δεν ακουγοταν σχετικα με την εταιρεια, πιστη στον μυθο που η ιδια ειχε πλασει. Το αεροσκαφος εκανε καποιες δοκιμαστικες πτησεις τις επομενες 3 μερες και απο τοτε μεχρι και σημερα που γραφεται η παρουσιαση αυτη παραμενει στο αεροδρομιο της Γενευης, μεταφερομενο σε διαφορα σημεια, αναλογα με τις χωροταξικες αναγκες του αεροδρομιου. Ποτε μετα δεν ακουστηκε κατι για την εταιρεια. Αρα ειναι δυσκολο να πει κανεις ποτε αφαιρεθηκε η αδεια της, ποτε την πηρε και παλι (αν και το γεγονος οτι το SX-BTX δεν πεταξε ποτε για Ελλαδα ειναι στοιχειο που αποδεικνυει οτι ποτε δεν πηρε 2η φορα AOC).
Η Gee Bee Air πεταξε σε διαφορους προορισμους, οι πιο πολλοι απο τους οποιους αναφερθηκαν ηδη.
Τα παρακατω αεροσκαφη συνδεθηκαν με την ιστορια της εταιρειας:
- N102CK LOCKHEED L-1011 TRISTAR 200F NTU wet lease from Freedom Air Cyprus
- PH-ZDH FOKKER 50 NTU
- PH-ZDI FOKKER 50 NTU
- SX-BTI FOKKER 50
- SX-BTX GRUMMAN AMERICAN G-1159 GULFSTREAM II never used
- SX-CVA LOCKHEED L-1011 TRISTAR 500 never used
- SX-CVB LOCKHEED L-1011 TRISTAR 500 never used
- SX-CVD LOCKHEED L-1011 TRISTAR 500 never used
- SX-CVF LOCKHEED L-1011 TRISTAR 500 reg. allocated, NTU
Εαν καποιος αναγνωστης εχει επιπλεον, ή διορθωτικες πληροφοριες, παρακαλειται να επικοινωνησει μαζι μου! Ευχαριστω!