H HELLENIC Airlines [Κωδικοι - / HLN] ηταν μια κλασικη περιπτωση αεροπορικης εταιρειας-πυροτεχνημα. Εμφανιστηκε ξαφνικα, αναλυοντας την προκαλεσε σουσουρο με την υπαρξη και τα στοιχεια που την αποτελουσαν, και εσβησε πριν φτασει στο απογειο της. Ιδρυθηκε τελη 1992, λιγο μετα τη νομοθετικη ρυθμιση για την απελευθερωση των αεροπορικων συκοινωνιων και υπεβαλε αιτηση αδειας εκμεταλλευσης στην ΥΠΑ τον Δεκεμβριο του ιδιου ετους, οντας μια απο τις πρωτες εταιρειες στον Ελλαδικο χωρο. Ειχε αρχικα δηλωσει ενα και μοναδικο αεροσκαφος, ενα BAC 1-11-215AU (SX-BAR cn 096) με το οποιο σκοπευε να ξεκινησει πτησεις τσαρτερ. Βασει του νομου που ισχυε τοτε, η εταιρεια ειχε πληρωσει ηδη το 51% του αεροσκαφους σε μετρητα ωστε να μπορει να αποδειξει οτι της ανηκει, ωστε να πληροι την βασικη προυποθεση για την εκδοση αδειας. Οι ιδιαιτεροτητες του σκαφους ηταν αρκετες. Πηρε απο την ΥΠΑ το ελληνικο νηολογιο του, το οποιο δεν αναρτηθηκε ποτε επανω στο αεροσκαφος. Το συγκεκριμενο αεροσκαφος ηταν το πρωτο single aisle jet που νηολογηθηκε στην Ελλαδα και δεν ανηκε στην Olympic Airways. Περασε απο γενικο ελεγχο στην ΕΑΒ, η οποια τεχνικα του εδωσε το ΟΚ. Αλλα η ΥΠΑ ειχε ενα προβλημα με τον τυπο, διοτι ηταν παλιος και οι κινητηρες του τεχνολογιας δεκαετειας 60 δεν πληρουσαν σε καμμια περιπτωση τις ευρωπαικες προδιαγραφες ηχορυπανσης. Η εταιρεια ειχε παραγγειλει και 2 Boeing Β727-200 (Β727-231 Ν590CA και Β727-251 Ν268US). H ΥΠΑ δεν εδωσε τελικα ποτε την αδεια της για το πρωτο (αλλα ουτε και για τα αλλα 2), το οποιο ποτε δεν απογειωθηκε, εστω για δοκιμαστικη πτηση. Ειχε παρει μεν τα χρωματα της εταιρειας, αλλα αυτο ηταν. Απο το 1993 μεχρι σημερα αλλαζε συνεχεια θεσεις στο αεροδρομιο του Ελληνικου. Ο ιδιοκτητης ποτε δεν εμφανιστηκε να το παραλαβει, η να φροντισει την απομακρυνση του. Ετσι το αεροσκαφος κατασχεθηκε απο την ΥΠΑ το 1995. Σιγα σιγα αρχισαν να αφαιρουνται τα εξαρτηματα και οι κινητηρες του αεροσκαφους, γιατι ηταν πολυτιμα ανταλλακτικα. Καποιοι εκφραζοντας τις καλιτεχνικες τους ανησυχιες, ζωγραφισαν διπλα στο „HELLENIC“ ενα „Ο“, η ενα „ΥΠΑ“, ενιοτε ομως και „HCAA“ και αναμεσα στις δυο λεξεις το σημα του φορεα, στην προσπαθεια να δειξουν την κατασταση της υπηρεσιας. Σημερα ειναι πλεον ενα κουφαρι παρατημενο κοντα στα Β727 της Ολυμπιακης (ο,τι απεμεινε και απο αυτα).
Με την ιστορια της εταιρειας συνδεθηκαν τα παρακατω αεροσκαφη:
- N268US Boeing B727-251 NTU
- N590CA Boeing B727-231 NTU
- SX-BAR BAC 1-11-215AU NTU