Ένα μήνα νωρίτερα θα ανακοινώσει η Japan Airlines Corp. – η οποία επιδιώκει κρατική στήριξη για τέταρτη φορά από το 2001 – το μεσοπρόθεσμο επιχειρηματικό σχέδιο που εκπόνησε, σύμφωνα με πληροφορίες του Bloomberg.
Οι μετοχές της αεροπορικής εταιρείας σημείωσαν τη μεγαλύτερη άνοδο σε χρονικό διάστημα ενός έτους.Η Japan Air προτίθεται να παρουσιάσει το σχέδιό της περί τα τέλη του Οκτωβρίου, σύμφωνα με πηγή την οποία επικαλείται το πρακτορείο. Η εταιρεία ενδέχεται να καταβάλει «δεκάδες δισεκατομμυρίων» γιεν για τις συνταξιοδοτικές υποχρεώσεις της, σημειώνει η ίδια πηγή. Η κυβερνητική επιτροπή που επιδιώκει τη στήριξη της αεροπορικής εταιρείας ζήτησε από τις τράπεζες δάνειο 200 δισ. γιεν (2,2 δισ. δολ.) και πρότεινε τη δανειοδότηση από την κυβέρνηση, σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα στην εφημερίδα «Mainichi». Οι μετοχές της αεροπορικής εταιρείας αναρριχήθηκαν έως 12% και διαπραγματεύθηκαν 11% υψηλότερα, στα 112 γιεν, στις 9:52 π.μ. Την εβδομάδα που πέρασε οι μετοχές της σημείωσαν απώλειες 26%, τις μεγαλύτερες σε διάστημα μιας εβδομάδας. Η Standard & Poor’s υποβάθμισε την περασμένη εβδομάδα τις μετοχές της Japan Air κατά δύο βαθμίδες, εν μέσω ανησυχιών ότι η εταιρεία ενδέχεται να εκδώσει νέες μετοχές για να περιορίσει τα ελλείμματά της. Την ίδια ημέρα και η Moody’s Investors Service υποβάθμισε το κύριο τμήμα πτήσεων της εταιρείας, υποστηρίζοντας ότι η διορισμένη κυβερνητική επιτροπή ενδέχεται να προτείνει «δραστικά μέτρα» για να επανέλθει η JAL στην κερδοφορία.
Το σχέδιο θα καλύπτει χρονική περίοδο πέντε ετών και θα έχει στόχο την αύξηση των λειτουργικών κερδών της αεροπορικής εταιρείας κατά 50 δισ. γιεν, σύμφωνα με τον ίδιο άνθρωπο. Η JAL έχει προβλέψει λειτουργικές ζημίες 59 δισ. γιεν την τρέχουσα οικονομική χρήση, καθώς η παγκόσμια ύφεση περιορίζει τη ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια.
O πρόεδρος της JAL, Χαρούκα Νισιμάτσου, ανακοίνωσε πρόσφατα ότι η εταιρεία θα περικόψει 6.800 θέσεις εργασίας και θα προχωρήσει στη μεγαλύτερη παρά ποτέ μείωση των δρομολογίων της. Ο Νισιμάτσου ήδη έχει μειώσει περί τις 5.500 θέσεις εργασίας ή το 10% του εργατικού δυναμικού της JAL την τριετία έως το Μάρτιο του 2009.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες ζητήθηκε από τον πρόεδρο η αποχώρησή του ώστε η αεροπορική εταιρεία να λάβει οικονομική βοήθεια από τους πιστωτές της.
Επίσης η JAL είναι έτοιμη να αρχίσει ξανά τις συνομιλίες με την Delta Air Lines Inc. και την American Airlines, τις δύο μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες του κόσμου, για μια πιθανή συνεργασία.
πηγη: naftemporiki.gr