Μετά τις άγονες γραμμές όπου νικητής, τουλάχιστον προσωρινά, ανακηρύχθηκε η Olympic Air, δύο νέα πεδία αντιπαράθεσης ξεκινούν με τη προκήρυξη διαγωνισμού και αφορούν την απελευθέρωση της επίγειας εξυπηρέτησης (handling) σε 34 περιφερειακά αεροδρόμια και τους έντεκα προορισμούς που αποτελούν προϊόν διακρατικών συμφωνιών για πτήσεις από την Ελλάδα προς τρίτες χώρες.Στη μάχη για την επίγεια εξυπηρέτηση η διαδικασία εκτός των δύο αερομεταφορέων αναμένεται να προσελκύσει το έντονο ενδιαφέρον των εταιριών του κλάδου ( Goldair, Swissport) αφού η «πίτα» από την επιβατική κίνηση στα 34 περιφερειακά αεροδρόμια αγγίζει τα 150 εκατ. ευρώ. Η Aegean Airlines βρίσκεται σε συνεννόηση με την Goldair, στην οποία είναι μέτοχος, με σκοπό να διεκδικήσουν τις υπηρεσίες επίγειας εξυπηρέτησης σε αεροδρόμια που δεν εξυπηρετεί ακόμα η εταιρεία αλλά σκοπεύει να εισέλθει.
Η δεύτερη μάχη θα έχει αντικείμενου ανταγωνισμού τους έντεκα προορισμούς που θα αναθέσει η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και αφορούν τα δρομολόγια προς τη Νότια Αφρική, τον Καναδά, την Αλβανία, το Κουβέιτ, την Αίγυπτο, το Ισραήλ, το Λίβανο, τη Ρωσία, τη Σερβία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και την Τουρκία. Με εξαίρεση τους δύο προορισμούς μακρινών αποστάσεων Νότια Αφρική, και Καναδά όπου καμία από τις δύο εταιρείες δεν διαθέτει τα κατάλληλα αεροπλάνα μακρινών αποστάσεων, οι υπόλοιποι εννέα θεωρούνται από τους ειδικούς ως τα ¨φιλέτα¨ της αεροπορικής αγοράς. Νωπές είναι ακόμα οι επιθέσεις του Α. Βγενόπουλυ στη προηγούμενη κυβέρνηση για την ανάθεση δρομολογίου Αθήνα- Κωνσταντινούπολης και στην Aegean Airlines, κάτι που μέχρι τώρα αποτελούσε μονοπώλιο της Ολυμπιακής. Ο κ. Βγενόπουλος την προηγούμενη εβδομάδα είχε δίωρη συνάντηση με τον υπουργό υποδομών κ. Δ. Ρέππα όπου του έθεσε τον προβληματισμό και τις ανησυχίες του για τη πορεία των δύο διαγωνισμών.Τέλος, μέσα στην επόμενη εβδομάδα, και πιθανόν τη Δευτέρα θα ανακοινωθεί ο νέος Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Υποδομών με αρμοδιότητα τις αερομεταφορές, καθώς και η νέα διοίκηση της ΥΠΑ.
hellenicbusiness.gr