Τα ανησυχητικά αυτά μηνύματα που αποστέλλονται σωρηδόν από την Ευρωπαϊκή Αρχή για την Ασφάλεια Πτήσεων (EASA) στην Αθήνα ανάβουν κόκκινο για δεκάδες πτήσεις της Ολυμπιακής (μεταξύ αυτών οι 168, 384, 245, 242, 530) οι οποίες εκτελούνται με αεροσκάφη της εταιρείας Hellas Jet, τύπου Α320.
Η Hellas Jet αντάμα με την Hellenic Imperial Airways (επίσης ελληνική αεροπορική εταιρεία) έχουν περιληφθεί στη μαύρη λίστα της EASA, η οποία τον Φεβρουάριο δημοσιοποίησε το αποτέλεσμα των ελέγχων που πραγματοποίησε για ένα χρόνο (από τον Ιανουάριο του 2008).
Στη μαύρη αυτή λίστα η Hellenic Imperial Airways εμφανίζεται 4η σε επικινδυνότητα και η Hellas Jet 8η.
Αμφότερες περιβάλλονται στην ίδια λίστα από αερομεταφορείς του Καζακστάν, της Ν. Αφρικής, της Ουκρανίας, της Βραζιλίας, της Αιθιοπίας, της Γκάνας, της Μαδαγασκάρης που σχεδόν μόνιμα χαρακτηρίζονται δημόσιοι κίνδυνοι λόγω ελλειμμάτων στους κανόνες ασφάλειας πτήσεων.
«Υψηλό ρίσκο»
Για τις δύο αυτές εταιρείες η EASA ενεργοποίησε τη διαδικασία SAFA (Safety Audit of Foreign Airlines) αρχικά διενεργώντας ελέγχους και στη συνέχεια κοινοποιώντας σε όλα τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. τα άσχημα αποτελέσματά τους.
Η EASA για την έκδοση της μαύρης λίστας πραγματοποίησε σε διάστημα ενός έτους (Ιανουάριος 2008-2009) ελέγχους σε 608 αερομεταφορείς, τουλάχιστον τρεις φορές στον καθένα και βαθμολόγησε κατά σειρά τους εξαιρετικά επικίνδυνους και ακολούθως όσους ξεπερνούσαν το 2,28 που είναι το ανεκτό όριο. Μόνο περίπου το 40% των αερομεταφορέων βρέθηκε εντάξει, ενώ οι δύο ελληνικές εταιρείες κινούνται μεταξύ 5,45 και 4,50, μια βαθμολογία που θα έπρεπε να έχει σημάνει συναγερμό στην ΥΠΑ αλλά και στις Ολυμπιακές Αερογραμμές, που «μαυρίζονται» επειδή εκτελούν αρκετά δρομολόγια μέσω της Hellas Jet, ενώ έχουν αναλάβει και υψηλό ρίσκο σε μια δύσκολη μεταβατική περίοδο.
Η EASA, που συστάθηκε από την Ε.Ε. εδώ και επτά χρόνια, έχει δικαίωμα για τη διενέργεια ελέγχων σε αεροσκάφη που προσγειώνονται στην Ευρώπη αλλά και δυνατότητα παραπομπής στο Ευρωδικαστήριο όσων κρατών-μελών κριθούν παραβάτες.
Πάντως με ενδιαφέρον αναμένεται η αντίδραση της ΥΠΑ σε σχέση με την έκθεση-κόλαφο για τις δύο μικρές αεροπορικές εταιρείες που χαρακτηρίζονται από την EASA υψηλού κινδύνου.
Η ΥΠΑ άλλωστε έχει υπόψη της και την οικονομική κατάσταση των αερομεταφορέων, άρα και γνώση περί του κριτηρίου βιωσιμότητάς τους, που συγκαταλέγεται στα κορυφαία για την ασφάλεια των πτήσεων και των επιβατών. *
Η Hellas Jet αντάμα με την Hellenic Imperial Airways (επίσης ελληνική αεροπορική εταιρεία) έχουν περιληφθεί στη μαύρη λίστα της EASA, η οποία τον Φεβρουάριο δημοσιοποίησε το αποτέλεσμα των ελέγχων που πραγματοποίησε για ένα χρόνο (από τον Ιανουάριο του 2008).
Στη μαύρη αυτή λίστα η Hellenic Imperial Airways εμφανίζεται 4η σε επικινδυνότητα και η Hellas Jet 8η.
Αμφότερες περιβάλλονται στην ίδια λίστα από αερομεταφορείς του Καζακστάν, της Ν. Αφρικής, της Ουκρανίας, της Βραζιλίας, της Αιθιοπίας, της Γκάνας, της Μαδαγασκάρης που σχεδόν μόνιμα χαρακτηρίζονται δημόσιοι κίνδυνοι λόγω ελλειμμάτων στους κανόνες ασφάλειας πτήσεων.
«Υψηλό ρίσκο»
Για τις δύο αυτές εταιρείες η EASA ενεργοποίησε τη διαδικασία SAFA (Safety Audit of Foreign Airlines) αρχικά διενεργώντας ελέγχους και στη συνέχεια κοινοποιώντας σε όλα τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. τα άσχημα αποτελέσματά τους.
Η EASA για την έκδοση της μαύρης λίστας πραγματοποίησε σε διάστημα ενός έτους (Ιανουάριος 2008-2009) ελέγχους σε 608 αερομεταφορείς, τουλάχιστον τρεις φορές στον καθένα και βαθμολόγησε κατά σειρά τους εξαιρετικά επικίνδυνους και ακολούθως όσους ξεπερνούσαν το 2,28 που είναι το ανεκτό όριο. Μόνο περίπου το 40% των αερομεταφορέων βρέθηκε εντάξει, ενώ οι δύο ελληνικές εταιρείες κινούνται μεταξύ 5,45 και 4,50, μια βαθμολογία που θα έπρεπε να έχει σημάνει συναγερμό στην ΥΠΑ αλλά και στις Ολυμπιακές Αερογραμμές, που «μαυρίζονται» επειδή εκτελούν αρκετά δρομολόγια μέσω της Hellas Jet, ενώ έχουν αναλάβει και υψηλό ρίσκο σε μια δύσκολη μεταβατική περίοδο.
Η EASA, που συστάθηκε από την Ε.Ε. εδώ και επτά χρόνια, έχει δικαίωμα για τη διενέργεια ελέγχων σε αεροσκάφη που προσγειώνονται στην Ευρώπη αλλά και δυνατότητα παραπομπής στο Ευρωδικαστήριο όσων κρατών-μελών κριθούν παραβάτες.
Πάντως με ενδιαφέρον αναμένεται η αντίδραση της ΥΠΑ σε σχέση με την έκθεση-κόλαφο για τις δύο μικρές αεροπορικές εταιρείες που χαρακτηρίζονται από την EASA υψηλού κινδύνου.
Η ΥΠΑ άλλωστε έχει υπόψη της και την οικονομική κατάσταση των αερομεταφορέων, άρα και γνώση περί του κριτηρίου βιωσιμότητάς τους, που συγκαταλέγεται στα κορυφαία για την ασφάλεια των πτήσεων και των επιβατών. *
πηγη: Ελευθεροτυπια