Συνεχίζονται οι αναταράξεις στο ασταθές αεροπορικό περιβάλλον. Σε μία μη αναμενόμενη εξέλιξη, ο όμιλος Ρέστη, αποφάσισε να ακυρώσει τη συνεργασία με την αεροπορική εταιρεία Hellas Jet:, έπειτα από τα νέα στοιχεία που εμφανίστηκαν για την οικονομική και λειτουργική κατάσταση της εταιρείας.
Ο νέος Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Πέτρος Στάθης, ο οποίος ανάλαβε για λογαριασμό του ομίλου του Βίκτωρα Ρέστη να ελέγξει σε βάθος την εταιρεία με σκοπό να την επαναφέρει σε αναπτυξιακό δρόμο, διαπίστωσε ότι τόσο η οικονομική κατάσταση της εταιρείας όσο και η λειτουργική αντιμετωπίζουν πολύ σοβαρά προβλήματα, με αποτέλεσμα η εμπλοκή του ομίλου Ρέστη να εγκυμονεί κινδύνους, όχι για ως προς το ρίσκο της επένδυσης, αλλά κυρίως για το όνομα και τη φήμη του ομίλου.
Μεγάλο ρόλο στην απόφαση ανάκλησης της εμπλοκής Ρέστη, έπαιξε η απρόσμενη εξέλιξη του διαγωνισμού των άγονων γραμμών, όπου μετά τις αντεγκλήσεις των υποψηφίων αναδόχων, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, θα ακυρώσει τον διαγωνισμό ώστε να προκηρυχτεί νέος από την καινούργια ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών (Ν. Σηφουνάκης;) Τις άγονες γραμμές από τον Οκτώβριο θα τιε εκτελεί η Olympic Air σε εφαρμογή της συμφωνίας πώλησης με το Ελληνικό Δημόσιο.
Οι 37 ενστάσεις του διαγωνισμού για τις άγονες αερογραμμές
Καταιγισμός ενστάσεων στον διαγωνισμό για την εκμετάλλευση των είκοσι τεσσάρων άγονων αεροπορικών γραμμών που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη κατέθεσαν στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) σχεδόν όλοι οι υποψήφιοι- διεκδικητές των επιδοτούμενων δρομολογίων.
Η κρατική επιδότηση των γραμμών θα ανέρχεται κάθε χρόνο σε περίπου 35 εκατ. ευρώ, γεγονός που οδήγησε τις αεροπορικές εταιρείες Οlympic Αir, Αegean Αirlines, Αthens Αirways, Sky Εxpress, Αstra, Ηellas Jet και CarpatΑir να ενδιαφερθούν για το σύνολο ή μέρος των 24 δρομολογίων.
Υπενθυμίζεται ότι το έργο της εκτέλεσης δρομολογίων προς τις δυσπρόσιτες περιοχές, βάσει του διαγωνισμού, πρέπει να αρχίσει την 1η Οκτωβρίου 2009! Ωστόσο, μέχρι τότε θεωρείται εξαιρετικά δύσκολο να έχουν επιλεγεί οι αερομεταφορείς που θα αναλάβουν τα 24 δρομολόγια, καθώς η αρμόδια επιτροπή της ΥΠΑ καλείται να εξετάσει όχι μία και δύο, αλλά συνολικά 37 ενστάσεις!
Σχεδόν το σύνολο των ενστάσεων που έχουν κατατεθεί στην ΥΠΑ από τους ενδιαφερομένους για τα επιδοτούμενα δρομολόγια αφορά τα αεροσκάφη και την τεχνική συντήρησή τους.
Παράδειγμα
Για παράδειγμα, σε μία από τις ενστάσεις αναφέρεται ότι τα ελικοφόρα αεροσκάφη που διαθέτει ένας από τους υποψήφιους αερομεταφορείς δεν είναι μισθωμένα με τη μέθοδο του dry lease, αλλά μέσω wet lease. Η «θιγόμενη» εταιρεία φέρεται να διαμήνυσε την ΥΠΑ ότι αν αποκλειστεί, θα εξαντλήσει κάθε νόμιμο δικαίωμα στην Ε.Ε. Για άλλη εταιρεία διατυπώνεται η καταγγελία ότι δεν διαθέτει τον απαιτούμενο αριθμό αεροσκαφών για να εξυπηρετήσει τις άγονες γραμμές.
πηγη: hellenicbusiness.gr
Recent Posts