Η Βritish Αirways, για παράδειγμα, χρεώνει από τις 7 Οκτωβρίου με 11 ευρώ όποιον επιβάτη θέλει να καθίσει δίπλα στο παράθυρο και περίπου 40 μια θέση κοντά στην έξοδο κινδύνου. Αλλά όπως σημειώνει η εφημερίδα «La Repubblica», αυτό είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου. Οι επιβάτες έχουν μειωθεί κατά 7,5% τον τελευταίο χρόνο στην Ευρώπη και πολλές εταιρείες ακολουθούν ή είναι έτοιμες να ακολουθήσουν έναν δρόμο στον οποίο διαπρέπουν κυρίως οι Αμερικανοί.
Πρώτος στόχος είναι οι βαλίτσες: σχεδόν όλες οι αεροπορικές εταιρείες στις ΗΠΑ απαιτούν 15 δολάρια για την πρώτη βαλίτσα και 25 για τη δεύτερη. Σε αυτήν την έξτρα χρέωση δεν λείπει και η προσφορά: όποιος ταξιδεύει συχνά μπορεί να βγάλει την ειδική κάρτα της εταιρείας United Αirlines, η οποία χρεώνει 249 δολάρια ετησίως και για όλες τις πτήσεις της τα ταξίδια μιας βαλίτσας και οκτώ συνοδευτικών. Στην Ευρώπη, την πολιτική της United Αirlines ετοιμάζεται να αντιγράψει η ισπανική Ιberia.
Η Βritish Αirways δεν είναι η μοναδική που κερδοσκοπεί με τις θέσεις. Η Southwest χρεώνει με 10 δολάρια το προκαταβολικό τσεκ ιν και η Εasy Jet που δεν προσφέρει αριθμημένα καθίσματα χρεώνει έξτρα τους επιβάτες που θέλουν να μπουν πρώτοι στο αεροσκάφος για να πιάσουν κάποια καλή θέση. Η Ryanair ζητά από τους επιβάτες που κάνουν τσεκ ιν στο Διαδίκτυο 5 ευρώ. Ενεργώντας ως καρτέλ, περίπου δέκα αεροπορικές εταιρείες στις Ηνωμένες Πολιτείες αποφάσισαν να χρεώσουν με 10 δολάρια επιπλέον τις πτήσεις που θα πραγματοποιηθούν στις τέσσερις αργίες των επόμενων μηνών. Θύματα στο κυνήγι της κερδοφορίας πέφτουν για έναν επιπλέον λόγο οι παχύσαρκοι. Κάποιες εταιρείες στις ΗΠΑ υποχρεώνουν τους «έξτρα λαρτζ» επιβάτες να πληρώνουν περισσότερο ή ακόμη και διπλό εισιτήριο. Η μονάδα μέτρησης είναι η ζώνη ασφαλείαςόποιος δεν καταφέρει να τη δέσει, πληρώνει. Κάπως έτσι, μέχρι να αδυνατίσουν οι παχύσαρκοι επιβάτες θα παχαίνουν τα έσοδα των αεροπορικών εταιρειών.
Πηγή: Τα Νέα