Έτσι, λοιπόν, ο ανταγωνισμός των εταιρειών κορυφώνεται, ενώ αρχίζουν να γίνονται γνωστές ευρύτερα και αεροπορικές εταιρείες που ως μερικά χρόνια πριν δεν μπορούσαν να «σπάσουν» το μονοπώλιο της κρατικής, τότε, Ολυμπιακής, αλλά και τη μετέπειτα δυαρχία Ολυμπιακής και Αegean.
Μαζί με αυτές τις δύο εταιρείες φιγουράρει τώρα και το όνομα της Ηellas Jet, η οποία τελικά, σύμφωνα με πληροφορίες, «κτυπά» 17 από τις 24 γραμμές. Η πρόθεση του ομίλου Ρέστη, στον οποίο ανήκει πλέον η Ηellas Jet, να μισθώσει τέσσερα ως πέντε ελικοφόρα αεροσκάφη τα οποία θα προστεθούν στον στόλο των δύο Αirbus Α320 που διαθέτει η εταιρεία, είναι σαφής ένδειξη ότι η εταιρεία ενδιαφέρεται και για μικρότερους προορισμούς. Αλλωστε όπως γνωρίζουν όλοι όσοι εμπλέκονται με τα αεροπορικά, στη Μήλο, στην Πάρο και στο Καστελόριζο οι διάδρομοι δεν έχουν μήκος μεγαλύτερο από 800 μέτρα, επομένως μόνο αεροσκάφη όπως τα Dash 8 μπορούν να απογειωθούν από τα αεροδρόμια των νησιών αυτών. Στα υπόλοιπα νησιά μπορούν να απογειωθούν και μεγαλύτερα αεροσκάφη, όπως τα ΑΤR 42, ενίοτε με περιορισμούς στο βάρος του φορτίου τους.
Η Αegean, η οποία δεν διαθέτει μικρότερα αεροσκάφη από τα ΑΤR, αναγκάστηκε να αφήσει εκτός διεκδίκησης τους προορισμούς Λέρο, Μήλο, Νάξο και Πάρο, καθώς και τρία τοπικά δρομολόγια με αναχώρηση από Ρό δο προς Καστελόριζο, Κάρπαθο- Κάσο- Σητεία και Κω- Λέρο- Αστυπάλαια. Αντίθετα, η Ολυμπιακή με τον συνδυασμό των τύπων που διαθέτει, τέσσερα Dash 8 και οκτώ Βombardier, «κτυπά» όλα τα δρομολόγια.
Η Ηellas Jet, η οποία ουσιαστικά μπήκε «σφήνα» στους δύο «μεγάλους», αγοράστηκε κατά 100% από τον όμιλο Ρέστη και συγκεκριμένα από τη First Leisure World Limited (FLW), πριν από δύο μήνες περίπου. Η πρώην θυγατρική των Κυπριακών Αερογραμμών είχε πωληθεί στην Αir Μiles SΑ, συμφερόντων του Δ. Μάραντου, πριν από τρία χρόνια. Σήμερα η Ηellas Jet επιχειρεί με δύο μισθωμένα Αirbus Α320 που είναι ναυλωμένα στην Ολυμπιακή Αεροπορία και εκτελούν δρομολόγιαγια λογαριασμό της. Ακόμη διαθέτει τέσσερα Fokker 50 και ένα Dash 8-100. Ο όμιλος Ρέστη έχει ήδη ετοιμάσει διοικητική ανακατάταξη χρησιμοποιώντας έμπειρα στελέχη της «παλιάς» Ολυμπιακής. Οπως αναφέρουν πληροφορίες, εκτός από τις άγονες γραμμές ο όμιλος αυτός ενδιαφέρεται για την ανάπτυξη της εταιρείας γενικότερα, καθώς προτίθεται να παραγγείλει 15 αεροσκάφη χρησιμοποιώντας 30 εκατ. ευρώ από ίδια κεφάλαια.
Η νεότερη εταιρεία, αφού ιδρύθηκε μόλις στις αρχές του 2008 και η πρώτη πτήση της πραγματοποιήθηκε στις 31 Ιανουαρίου 2009 από το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» με προορισμό την Αλεξανδρούπολη, η Αthens Αirways, εκδήλωσε ενδιαφέρον για όλες τις γραμμές έναντι 13 που είχε αρχικά ανακοινώσει.
Ο στόλος της εταιρείας αποτελείται από τέσσερα Εmbraer ΕRJ 145 και ένα Βombardier DΗC-8-311. Για την κάλυψη των αναγκών της η εταιρεία πρόσθεσε εφέτος στον στόλο της δύο ακόμη αεροσκάφη, ένα ΒΑe146-300, 112 θέσεων, και ένα Dash 8. Η Αstra Αirlines, η μοναδική εταιρεία με έδρα το αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, διαθέτει δύο αεροσκάφη ΒΑΕ 146-300 και έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για έξι γραμμές.
Η Sky Εxpress, η οποία είναι περιφερειακή αεροπορική εταιρεία με βάση το Ηράκλειο της Κρήτης, ενδιαφέρεται για την κάλυψη εννέα γραμμών. Διαθέτει δύο αεροσκάφη στροβιλοελικοφόρα Jetsream 31/32, 19 θέσεων, ενώ έχει προβεί και στην παραγγελία άλλων δύο Jetsream 41, 30 θέσεων.
Για την ιστορία αναφέρεται ότι η ήδη αποκλεισμένη ρουμανική αεροπορική εταιρεία Carpatair, με έδρα την Τιμισοάρα, διαθέτει στόλο αποτελούμενο από τρία Fokker 100 και 14 SΑΑΒ 2000. Και οι δύο τύποι ανήκουν στην κατηγορία των στροβιλοελικοφόρων αεροσκαφών.
Προορισμοί και δρομολόγια
Από Αθήνα προς Αστυπάλαια, Ικαρία, Λέρο, Μήλο, Κύθηρα, Νάξο, Πάρο, Κάρπαθο, Σητεία, Σκιάθο, Σκύρο και Κάλυμνο. Από Θεσσαλονίκη προς Σάμο, Χίο, Κέρκυρα, Καλαμάτα και Σκύρο.
Τα δρομολόγια: Ακτιο- Σητεία, Αλεξανδρούπολη- Σητεία, ΛήμνοςΜυτιλήνη- Χίος- Σάμος- Ρόδος, Ρόδος- Κάρπαθος- Κάσος- Σητεία, Ρόδος- Κως- Λέρος- Αστυπάλαια, Κέρκυρα- Ακτιο- Κεφαλλονιά- Ζάκυνθος και Ρόδος- Καστελόριζο.
Οι συμβάσεις για τις 24 άγονες γραμμές τίθενται σε ισχύ την 1η Οκτωβρίου 2009, με ημερομηνία λήξης την 1η Οκτωβρίου 2013, δηλαδή έπειτα από τέσσερα χρόνια και όχι τρία, όπως συνηθιζόταν ως σήμερα. Σημειώνεται ακόμη ότι κριτήριο επιλογής, μεταξύ των αερομεταφορέων, αποτελεί το χαμηλότερο αιτούμενο συνολικό οικονομικό αντιστάθμισμα για κάθε άγονη γραμμή. Σε περίπτωση κατά την οποία ο αερομεταφορέας που έχει επιλεγεί διακόψει αιφνιδίως την αεροπορική γραμμή, το υπουργείο Μεταφορών μπορεί να επιλέξει, με αμοιβαία συμφωνία, διαφορετικό αερομεταφορέα, ο οποίος θα εκτελεί την υποχρέωση δημόσιας υπηρεσίας για χρονική περίοδο έως επτά μηνών, μη ανανεούμενη. Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα των άγονων γραμμών είναι ο χαμηλός ναύλος καθώς η τιμή του εισιτηρίου δεν περιλαμβάνει το Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αεροδρομίου (ΤΕΑΑ), το λεγόμενο «σπατόσημο». Η Ευρωπαϊκή Ενωση διαθέτει συνολικά 216 γραμμές παροχής δημόσιας υπηρεσίας (Ρublic Service Οbligations), με τη Γαλλία να επιδοτεί 66, ακολουθούμενη από την Πορτογαλία (27) και το Ηνωμένο Βασίλειο (26), ενώ η Ισπανία διαθέτει 16 και η Γερμανία τρεις. Ακόμη, όπως προκύπτει από τις προδιαγραφές της εκμετάλλευσης των άγονων γραμμών, ο «κερδισμένος» του διαγωνισμού δεν θα πάρει μόνο ένα «φιλέτο», το οποίο επιδοτούμενο αφήνει καθαρά κέρδη, αλλά θα έχει «καταφέρει» στον αντίπαλό του το πρώτο χτύπημα κύρους για τον ανταγωνισμό που θα ακολουθήσει στους προορισμούς εσωτερικού. Ετσι παρ΄ ότι ο διαγωνισμός για τις άγονες, επιδοτούμενες γραμμές μπορεί να παρουσιάζει οικονομικό ενδιαφέρον και για τους μικρότερους επίδοξους διεκδικητές, η προσοχή εστιάζεται στην πρώτη απευθείας αντιπαράθεση των δύο μεγάλων, Οlympic Αir ως τότε και Αegean, που οδηγούνται εκ των πραγμάτων σε... «αερομαχία». Ο ανταγωνισμός μεταξύ των αεροπορικών εταιρειών θα ενταθεί μετά την πλήρη λειτουργία της Οlympic air στους προορισμούς φιλέτα όπως τα δρομολόγια προς Θεσσαλονίκη και Ηράκλειο.
Οι συγκεκριμένοι προορισμοί είναι από τους πλέον κερδοφόρους και αποτελούν πλεονέκτημα της εγχώριας αγοράς.
πηγη: hellenicbusiness.gr
(δεν αναλαμβανω την ευθυνη για τις καποιες ανακριβειες που περιεχει το αρθρο, απλα το μεταφερω!)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Το αρθρο περιεχει καποιες ανακριβιες. Τις επισημαινω μονο με κοκκινο και δεν αναλαμβανω ευθυνη για την δημοσιευση τους. Το αρχικο αρθρο δεν ειναι δικο μου.